Monday, November 8, 2010

Hitam itu menawan–Blackberry Torch 9800

Sekarang nih, kalau korang jalan mana-mana or toleh ke kiri kanan senantiasa, korang salu melihat kehandalan orang yang berjalan dengan mata menghadap ke bawah; bukan lurus pada normanya.

Kenapa? Why does it exist on the first place?

Pasal cara berjalan ini satu trend yang baru dikalangan orang pada masa kini. Ini semua disebabkan oleh satu device yang bisa membuatkan seluruh umat manusia bergetar jiwa.

Blackberry.

Dan aku bukan memberi contoh kepada sebarang Blackberry di luar sana. Untuk kali ini, aku mempersembahkan, bapak segala Blackberry yang ada kat luar sana tu; Blackberry Torch 9800 !!!

blackberry-torch-9800-mainSemestinya itu aku yang memegangnya *I wish*

Dek kerana alat peranti yang merupakan satu kegilaan masa kini (sila lupakan jenama buah itu) menyebabkan kegilaan orang untuk berFacebook dan berTwitter semakin menjadi-jadi.

Dan juga, semestinya bagi membendung masalah ini berlaku, korang akan rembat device ni terus kan? Tapi banyak-banyak bersabar kerana di sini aku akan memperincikan apa yang akan aku katakan sebagai wise decision.

Sila lihat rajah di bawah untuk memberitahu anda secara jelas dengan kekuatan Blackberry Torch 9800 yang bisa membuatkan diri anda terasa lebih ‘cool’ bila menggunakannya.

blackberry-torch-9800-features

Dengan skrin seluas 3.2 inci dan juga kekunci QWERTY, ia menampilkan satu saat-saat yang hebat sehingga membuatkan anda menangis kegembiraan bila memiliki telefon yang maha hebat ini.

Kalau anda seorang yang suka menonton video samada daripada Youtube mahupun menyalin fail video terus daripada komputer korang, pengalaman menonton di layar yang luas ini boleh membuatkan anda mencari tempat duduk dan terus menikmati pemandangan yang membuatkan anda berasa ingin berada di dalam skrin tersebut.

Berbanding dengan telefon jenama buah-buahan, Blackberry Torch 9800 bukan sahaja boleh diakses melalui skrin sesentuhnya, akan tetapi kekunci QWERTY yang sememangnya menjadi trademark bagi peranti jenama ini boleh mengoptimumkan penggunaan telefon ini sehingga anda merasakan bahawa anda telah melakukan satu pelaburan yang memang berbaloi. Even your dad would agree if you ask them to buy it for you.

blackberry-torch-9800-vs-1Kalau anda menilai, device mana yang tampak lebih macho and manly?

Bagi sesetengah pengguna, terutamanya daripada golongan yang mempunyai kuasa beli, mereka selalu merasakan dengan mempunyai telefon jenama buah-buahan yang bergantung sepenuhnya kepada teknologi sentuhan, tidak dapat memuaskan kehendak mereka. Ini disebabkan kelecehan yang melanda sekiranya jari mereka berminyak atau licin menyebabkan telefon buah-buahan ini tidak dapat membaca pergerakan tuan mereka.

Akan tetapi, dengan kekunci QWERTY yang sebenar, mereka tidak perlu lagi melihat ke telefon ketika menaip mesej samada mereka berjalan, berlari atau memandu (tidak digalakkan) just untuk melihat samada mereka telah menaip teks dengan betul.

Pendek kata, Blackberry Torch 9800 memang sempurna dari segala segi sifat.

Tapi, bagi telefon pintar pada masa kini, untuk menyambung ke Facebook, Twitter, Foursquare, Youtube mahu pun mana-mana aplikasi yang memerlukan internet, anda perlu melanggan pelan yang menawarkan data sekali dalam pakej mereka.

This is where Celcom step in!

Monthly Commitment

Celcom Exec Packages

Device Price

(12mth contract)

RM118

CE50 +Blackberry Lite (Broadband Entry RM38 (FUP 1 GB) + Blackberry Internet Service RM30)

RM1688

RM148

CE50 +Blackberry Pro (Broadband Basic RM98 (FUP 3 GB)+ Blackberry Internet Service RM30)

RM1588

RM250

CE250 + Blackberry Internet Service

RM1388

Monthly Commitment

Celcom Biz Packages

Device Price

(12 mth contract)

Device Price

(24 mth contract)

RM118

P48 + BIS

Professional Lite (RM68)

+ SMS Pack (RM2))

RM1688

RM1488

RM148

P48 + BIS

Professional (RM98)

+ SMS Pack (RM2)

RM1588

RM1388

RM188

P148 + BB

License (RM38)

+ SMS Pack (RM2)

RM1488

RM1288

RM248

Celcom BIZ 150* + BB Professional (RM98)

RM1388

RM1188

Dengan dua jenis pelan yang sememangnya mempunyai kelebihan tersendiri dan mampu dilanggani. Tambahan lagi, anda boleh membeli Blackberry Torch 9800 dengan harga yang rendah di pasaran dan semestinya pelan-pelan yang ditawarkan adalah kompetitif.

Plus, dengan menggunakan rangkaian Celcom, anda boleh menghubungi sesiapa jua dan di mana jua, terima kasih dengan kawasan liputan Celcom yang merupakan terbesar, terpantas dan terlancar di Malaysia.

So, jadi pengguna yang bijak dan anda boleh berjimat dengan menggunakan pelan Blackberry Celcom.

Pada 29 November yang lalu, terdapat majlis pelancaran di Pavilion Kuala Lumpur yang menyaksikan 10 pelanggan terawal yang mendaftar purchased their Blackberry Torch 9800 for the price of RM8! Pelanggan 100 terawal selepas itu membelinya pada RM488 dan 100 pelanggan kemudiannya mendapatkannya pada harga RM888 which are only available during the event itself.

Tarikh: This Friday 29, October 2010 (Dah berlalu sudah)

Tempat: Bukit Bintang Entrance, Pavilion KL (in front of Esprit / La Bodega)

Masa: 3pm – 10pm (Terdapat pelanggan yang telah berbaris sejak awal 3 pagi lagi!)

Jadi tunggu apa lagi? Go the the nearest Celcom branch or Blue Cube to redeem yourself a Blackberry Torch 9800.

clip_image002

No comments:

ShareThis