Friday, July 3, 2009

Delicious pancakes

Aku baru bangun pagi ni tadi dan perut aku terasa lapar lak. Maka perjalanan ke dapur pun bermula....

Saat aku buka tudung saji, "Astagaa~~~~~~" sarapan sudah habis dikerjakan oleh adik-beradik aku yang lapan orang tu sebelum dia orang turun pergi sekolah.

Daripada aku penat berjalan ke gerai yang jual kuih tepi surau tu, aku buat sarapan aku sendiri. Sejenis sarapan yang aku memang handal buat....dalam keluarga aku lah.

Nak tahu?

Aku bercadang nak buat pancake.

Tapi kan, aku terlebih pukul sebatian tu sampai banyak sangat udara (terlalu kembang) sampaikan aku punya pancake dalam sedap nampak cantik gak dengan kawahnya yang ala-ala kawah bulan gitu.

Nak tengok? Meh-meh....scroll bawah tuuuu.

Tengok..aku berjaya buat air liur korang terkecur....

Aduhhhhh....ko lihat kat warna permukaan dier tu, nampak sedap kan kan kan kan?

Korang nak makan pun, mana dapat. Telan air liur je lah..

Letak lak sedikit serbuk Horlick atas pancake aku tuh. Nampak sedap sekali...hohohoho

Dan begitulah cerita aku mengenai kehidupanku untuk mengisi perut aku yang kosong ini. Sampai lain kali, aku akan rajin-rajin berblogging lagi. Yop!

P/S: Minggu depan dah balik masuk UiTM dan aku akan pastikan yang aku tak sasau tak tentu arah lagi. Kerjasama anda hendaklah dihargai jikalau nak menyedarkan aku kot kot aku balik kepada perangai lama. Aku ada janji yang perlu dipenuhi ar sem baru nih. Janji ngan Hana nak dapat dekan sama-sama. Doa-dokanlah aku yer....terima kasih sebagai pendahuluan~~~~

No comments:

ShareThis