Wednesday, May 13, 2009

Pejabat Kolej & I

Ladies and gentleman, please be ready for my usage of language after following this conversation below.

I really do not want to speak like this but due to the feelings that I must express, it indeed really help me to express it in the exact way that I want.

Bare in mind that I'm not the type of person who want to use this way writing but I have to; for the first time Black has to obey the todays blogging style among Malaysian teens.

***********************************************************************************
I just arrived at home feeling tired plus aching all over and I'm just having a short nap until my phone rang.

Pejabat Kolej: Hello, ini Muhammad Rahman ke?

Me: Ya, saya.

Pejabat Kolej: Ini dari pejabat kolej. Boleh saya tahu awak berada di mana sekarang ni?

Me: Saya sekarang berada di rumah. Ada emergency case.

Pejabat Kolej: Emergency case? Boleh saya tahu apa itu?

Me: Saya terpaksa jaga adik saya cause semua orang tidak ada kat rumah (half-true).

Pejabat Kolej: Awak tahu hari ini awak buat apa kan?

Me: Saya tahu. Saya perlu buat clearence hari ni.

Pejabat Kolej: Dah tu kalau awak dah tahu kenapa awak tak buat?

Me: Saya minta maaf sangat-sangat. Saya bukan sengaja.

Pejabat Kolej: Jadi, awak nak buat macam mana ni?

Me: Kalau saya bayar denda saja boleh?

Pejabat Kolej: Kalau macam tu, saya tanda awak tak clearence lah macam tu.

Me: Errmmm okay. Jadi denda tu RM10 kan?

Pejabat Kolej: Kita lihatlah macam mana nanti okay.

**********************************************************************************

I mean wtf bunyi statement akhir dialog itu macam nak ugut orang. Macam la kita bunuh orang or threatening people.

Aku bukannya sengaja tak nak clearence cuma masa sememangnya tak mengizinkan aku berbuat begitu hatta aku dah buat temu janji dengan pihak pejabat kolej macam sial tu!

Korang pun tahu yang aku bukannya seseorang yang suka memungkiri janji. Tapi disebabkan praktikal aku yang membuatkan aku letih macam sial (tapi ada masa untuk blogging kat Coffeebean) dan langsung tidak ada orang untuk menjaga adik aku kat rumah, semua tu berada di atas bahu aku.

Remember, FAMILY FIRST!

Dengar tak tu you fucking pejabat kolej!

Ha, kan dah kena sumpah dengan aku.

Padan muka.


P/S: Aku akan try to settle things up by this Friday kalau dapat.

2 comments:

nurul cakapcakap said...

alasan jage adik tu plg best skali.haha kamu abg yg baik

sarah mohammad said...

ahhahahhahaha..kalau aku dkt tmpat kau, dan kalau aku rasa apa yang kau rasa masa time tuh. maki hamun aku mesti lagi dasyat..chill kay.

ShareThis