Wednesday, June 10, 2009

Ini aku sebenar

Memang aku tidak memiliki penonjolan perwatakan seperti Stifler
Juga aku bukan jenis lelaki yang tahu memandu seperti Abdul Rahman
Tambahan pula menjadi sebijak Nizamuddin
Juga aku bukan berperangai budak nakal macam Fariz
Hidup bukan semewah Nazmi
Serta mempunyai badan berotot seperti Taufik yang bisa membuatkan para gadis mendayu "Ooowwww..."

Aku cuma aku
Lelaki yang tahu menjaga bayi
Seorang yang sukakan budak-budak
Insan yang tahu memasak lebih daripada perempuan
Muhamad Rahman jenis yang penyabar
Spesis lelaki yang benci mungkir kepada janji
Tahu menjaga dan mengemas rumah
Tidak baik seperti watak lakonan lelaki Korea
Tidak jahat seperti watak lakonan lelaki Amerika
Cuma berada di tengah-tengah
Yagami Raito gamaknya
Pemikiran genting dan masuk akal
Yang cuma tahu menggunakan otak

Aku seorang yang memang suka menjadi orang "ketika kau memerlukan seseorang"
Tak banyak alasan
Hanya disana menemani kau
Tak kira ketika kau gembira atau sedih
Aku senantiasa ada
Beritahu aku masa dan tempat
Sesibuk mana aku akan ada masa untuk orang

-kata dari hati yang membandingkan diri-

1 comment:

NIZA.Ati said...
This comment has been removed by the author.

ShareThis